.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس مجلس شورای اسلامی:‌
ابن‌شهرآشوب ساروی به جهانیان شناسانده شود

شمال نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با تقدیر از برگزارکنندگان کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب ساروی، گفت: باید شأنیت ابن‌شهرآشوب ساروی به جهانیان شناسانده شود.

به گزارش شمال نیوز، علی لاریجانی شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب ساروی که در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: علما ستاره درخشان تاریخ تشیع بوده و اختصاص به یک منطقه و ایران ندارد.

وی افزود: ابن شهرآشوب ساروی از مشاهیر و علمای برجسته کشور بوده و به لحاظ کلامی، تفصیلی و تفکر یک شخصیت چندوجهی است.

علما در عصر صفویه، جریان عظیم حکومت را ایجاد کردند

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از هویت جامعه داشتن علمای بزرگ است، گفت: قرن ششم میلادی شروع تفکر اسلامی بود و تا این قرن هیچ تمدنی در اروپا وجود نداشت و اروپایی‌ها صرفا در زمینه جنگی و قدری هم در زمینه حقوقی تبحر داشتند.

لاریجانی با اشاره به اینکه تفکر دانشمندانی نظیر ابن‌سینا و ابن رشید و شهرآشوب ساروی پیش از دوره رنسانس عظمت تمدن اسلامی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: علما در عصر صفویه جریان عظیم حکومت را ایجاد کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ملاصدرا را یک شخصیت نادر از تفکر حکمت و عرفان در جهان دانست و افزود: 95 درصد مردم هیچ اطلاعی از این انسان بزرگ جهان ندارند.

وی با بیان اینکه علما نیازی به بزرگداشت ندارند، گفت: با برگزاری کنگره‌های بین‌المللی می‌توان لرزه‌ای به فرهنگ عمومی جامعه وارد کرد تا فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه نهادینه شود.

لاریجانی با اشاره به احداث میدان ابن‌شهرآشوب ساروی در ساری، از شهردار جوان و پرتلاش این شهر تقدیر و خاطرنشان کرد: این یک اقدام فرهنگی در کنار فعالیت‌های عمرانی بوده و به جامعه هویت می‌بخشد.

علما هویت جامعه اسلامی را شکل می‌دهند

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با خلاصه‌نویسی برخی از آثار علما و مشاهیر، می‌توان با جامعه فرهنگی، دانشگاه و نسل جوان جامعه بیش از پیش ارتباط برقرار کرد.

وی با تاکید بر اینکه علما هویت جامعه اسلامی را شکل می‌دهند و نباید از آنان غافل شد، خواستار تولید سریال‌های تلویزیونی برای معرفی مفاخر علمی توسط رسانه ملی شد.

کنگره ابن‌ شهرآشوب در زمینه فضیلت و سوابق این عالم بزرگ برگزار می‌شود

استاندار مازندران نیز در این دیدار با تبریک دهه امامت و ولایت گفت: کنگره ابن‌شهرآشوب ساروی در زمینه فضیلت، زندگی و سوابق این عالم بزرگ و شناسایی این عالم بزرگ به جامعه در ساری برگزار می‌شود.

ربیع فلاح جلودار از علی لاریجانی به عنوان افتخار نظام اسلامی و مردم مازندران یاد کرد و خواستار حضور وی در زمان برگزاری کنگره ابن شهرآشوب ساروی شد.

وی از برگزاری کنگره ابن‌شهرآشوب ساروی در 29 و 30 آبان در ساری و قم خبر داد و افزود: در این کنگره زندگی ابن‌شهرآشوب ساروی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

114 مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب ارسال شده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز گفت: 114 مقاله به دبیرخانه کنگره بین‌المللی ابن‌شهرآشوب ارسال شده است که از این تعداد 75 مقاله برگزیده و انتخاب شد که 45 مقاله قابل چاپ است.

عباسعلی ابراهیمی افزود: تاکنون کنگره‌های سلمان هراتی، سعید العلما و طالب آملی را در مازندران برگزار کردیم.

وی خاطرنشان کرد: مقالاتی از کشورهای آمریکا، هلند، پاکستان، عراق و هند به جشنواره ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ساخت میدان شهرآشوب ساروی در مرکز این استان خبر داد و گفت: کتابخانه‌ای نیز در مازندران به نام ابن‌شهرآشوب ساروی نامگذاری شد. /250تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

داود 5 آبان 1392
وقتی چنین مردانی در این خطه بوده اند وقتی هنرمندی چون عباس سروری در انزوا میمیرند.آنگاه باید شاهد باشیم که یک مرکز فرهنگی نام فردی را یدک بکشد که خود از سوی نظام محکوم به دروغ شد و ورودی شهر نام و عکس او موجب مضحکه مسافران و رهگذران شود.آیا زیبنده نیست نام این بزرگان بر سر در مجتمع فرهنگی در حال تاسیس شهر ساری نصبدشود ؟
سعید 7 آبان 1392
درست است مجتمع مذکور برای ساری نیست بلکه برای کل مازندران است از استاندار محترم می خواهیم نام انرا از کردان به نام علامه ابن شهراشوب یا میر حیدر املی و یا سعیدالعلما ویا ساختمان ۱۰۰۰۰شهید استان تغییر نام دهد .این ازمون صداقت مسولین سارر ومازندران است.









نا شناس 7 آبان 1392
ضمن تقدير و تشكر ازشهردار جوان ساروي .بهتر نبود همزمان بابزرگداشت اين عالم ميدان بزرگ شهر اشوب ساروي افتتاح ميشد .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.